لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
و تنها یک روز ...

و تنها یک روز ...

تنها یک روز به فینال مهمترین تورنمنت باشگاهی فوتبال در جهان باقی مانده است. یوونتوس به عنوان نماینده ایتالیا پس از 12 سال به این مهم دست یافته است. در سال 2003 یوونتوس با شکست رئال مادرید، به فینال تمام ایتالیایی اروپا راه یافت. تلخ ترین اتفاق در شیرینی صعود به فینال، کارت زردی بود که پاول ندود، ستاره بیانکونری را از فینال محروم کرد. نگرانی که شادمانی آن شب را کاملا تحت الشعا قرار داد.

اما پس از گذشت 12 سال بار دیگر یووه با شکست رئال به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است. خبر مصدومیت جورجیو کیه لینی مهمترین شک خبری پیش ار فینال بود. آن هم تنها سه روز مانده به نبرد برلین. مدافعی که جدالش مقابل خط حمله بارسا به نظر یک جنگ تمام عیار بود حالا باید از روی سکو نظاره گر بازی تیمش باشد.

غیبت کیه لینی قطعا دست آلگری را برای بهره بردن از یک دفاع منسجم و منظم محدود خواهد کرد. اما آیا بیانکونری می تواند در غیاب او برابر بهترین خط حمله اروپا مقاومت کند؟

یوونتوس تا پیش از بازی فینال با دریافت 6 گل بهترین خط دفاع اروپا محسوب می شود و در سوی مقابل بارسلونایی قرار دارد که با 27 گل زده راهی فینال شده است. تقابل دو فوتبال متفاوت، شاکله این فینال متفاوت و کلاسیک است. در یک سو یک تیم با سیستمی کاملا هجومی و شناور و در سوی دیگر یک تیم منظم دفاعی و با انگیزه و هر دو باشگاه با پیشینه و تاریخی بزرگ.

یوونتوس برای مواجه با مثلث هجومی کاتالان متکی به بازیکنان نیست و این خط دفاع و هافبک تیم متحد ایتالیایی است که به مصاف بارسلونا خواهد رفت. غببت کیه لینی از آن جا اهمیت دو چندان پیدا می کند که وی در ترکیب سه و چهار دفاعه یوونتوس، یار مستقیم مسی خواهد بود. اما مساله دیگر، برنامه ویژه آلگری برای مهار مهاجم خلاق آبی و اناری هاست که احتمال اتکا به یک بازیکن برای مقابله با وی را کم رنگ می کند.

نکته دیگر جایگزینی آندرا بارتزالی به جای کیه لینی مصدوم است. بارتزالی با سیستم بازی مشابه کیه لینی به همان اندازه درگیرانه بازی می کند و به همان اندازه نیز با تجربه است.

همچنین بهره گیری احتمالی از اوگبونا در ترکیب بانوی پیر برای دفاع سه یا چهار نفره مقابل بارسلونا قابل پیش بینی است. بارتزالی، بونوچی و اوگبونا بارها در کنار یکدیگر به دفاع از دروازه بوفون کمک کرده اند و تقابل آن ها با مثلث بارسلونا فیزیکی، مهیج و موثر خواهد بود. همه این ها در کنار هافبک های پویا و خلاق یووه نوید بخش این است که عدم حضور کیه لینی در فینال کمتر قابل لمس خواهد بود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: